KAPAT
Beyoğlu’nda Sanat Gündemi - Aralık
İstanbul’da gerçekleşen çok çeşitli sergi ve etkinlikler ile şehrin kültür sanat yaşamı her geçen gün daha da zenginleşiyor. Yeni yıla yaklaşırken Aralık ayında Karaköy ve Beyoğlu çevresinde radarımıza takılan sergileri sizler için listeledik. İstanbul’da gezilecek sergiler listelerinize mutlaka ekleyin.
Büyükdere35, Duygu Aydoğan’ın insanı odağına alan “Kapsül” isimli kişisel sergisini izleyiciyle buluşturuyor. Sergi, canlı-cansız mefhumu üzerinden geçmiş-bugün ve gelecek ekseninde insanın gelecek tahayyülleri arasında değerlendiriyor. Sergi insanın benmerkezciliğinden, metamorfozundan yola çıkarak çağdaş bir paleontolojik araştırmaya dönüştürüyor.
Duygu Aydoğan’ın üretim pratiğinde yer alan epoksi heykeller ve resimleri, insan olmanın fiziki sınırlarını ve psikolojik katmanlarını sunduğu bir arayışa dönüşüyor. Epoksi içine koyulup dondurularak sabitlenen heykeller insanlığın gelecek yüzyıllardaki çağdaş fosili gibi bir izlenim sunuyor. Günümüzde nadiren insanların kendisini gelecekte uyanmak üzere kapsüllerde dondurduğu, uyutularak bekletildiği bilimsel çalışmalar bulunuyor. İnsana ve dünyaya dair izlerin dondurularak heykeller üzerinden sunulduğu tarihsel ve anıtsal görsel araştırmalar, anıların bir izine bürünerek insanlığın bir gelecek düşünü sunuyor.
Duygu Aydoğan’ın “Kapsül” başlıklı sergisi Büyükdere35’nin Karaköy’e yürüme mesafesinde olan Boğazkesen’deki mekanında yıl sonuna kadar ziyarete açık.
Büyükdere35
Firuzağa Mah. Boğazkesen Cad.
No:76/B, 34433 Beyoğlu/İstanbul
“Golden Hours” SABO
“Golden Hours” SABO
"Kapsül" Duygu Aydoğan
"Kapsül" Duygu Aydoğan
"Kapsül" Duygu Aydoğan
"Retreat" Seçkin Pirim
"Something" Civan Özkanoğlu
Seçkin Pirim
"Short Circuit(Absence of a Loved One)" Merve Çanakçı
“Golden Hours” SABO
SANATORIUM
"Akışkan Yapılar" Sinan Logie
"A Plan for an Inexistent Future" Seçkin Pirim
Versus Art Project, SABO’nun, Elâ Atakan küratörlüğünde gerçekleşen “Golden Hours” adlı kişisel sergisini izleyiciyle buluşturuyor. SABO, galeride gerçekleşen üçüncü kişisel sergisinde, insanı mutlu eden anların sevgi dolu şefkatli ışığını yapıtlarına taşıyor. İyilik dolu ve sıcak hissiyatın izini süren sanatçı, aile albümlerini karıştırırken huzur anılarının peşine düşüyor.
Işığın her defasında farklı bir anlatım bulduğu eserleri, SABO’nun Versus Art Project’te gerçekleşen önceki sergileri Paracetamol ve Time Machine’den izler taşıyor. Renklerin baş döndürücü etkisi ile kurgusal zaman içerisinde yer değiştiren ifadesi, yerini daha öznel bir anlatıya, güneşin başka açılarıyla aydınlattığı huzur dolu anlara, anılarına bırakıyor. “Paracetamol”deki kırmızı, “Time Machine”deki prusya mavisi, “Golden Hours”da yerini sıcak turuncu ve sarılara bırakırken beraberinde bir umut mesajı taşıyor.
Sanatçı, bu sergide eserlerinin üzerine yeni bir katman daha ekliyor; ışık sızıntıları adını verdiği su damlacıklarına benzeyen, tuvaller üzerinde dağılan soyut alanlar resmediyor.
Sergi, Versus Art Project’in Beyoğlu’ndaki lokasyonunda 28 Ocak 2023’e kadar ziyarete açık.
Versus Art Project
Kuloğlu Mah. Gazeteci Erol Dernek Sok.
No.11/3 Hanif Han Beyoğlu/İstanbul
Sanatorium, Erol Eskici’nin “Amaçlanmamış Anıtlar” başlıklı galerideki üçüncü kişisel sergisinde ve sanatçının son dönem üretimlerini bir araya getiriyor. Sergi, Avusturyalı sanat tarihçisi Aloïs Riegl’ın ‘‘Modern Anıt Kültü - Doğası ve Kökeni’’ (1903) adlı makalesinde tanımladığı ve kurduğu kavramsal çatının önemli ayaklarından biri olan ‘‘Amaçlanmamış Anıtlar’’dan ilham alıyor.
‘‘Amaçlanmamış Anıtlar’’ kavramı belli olaylara veya kişilere ithafen, bu olayları ya da kişileri anımsatmak amacıyla bilinçli bir şekilde tasarlanmamalarına karşın zamanın izlerini taşımaları veya tarihte bir ana işaret ettiklerinin düşünülmesi nedeniyle sonradan anıt değeri kazanmış eserlerdir. Eskici, önceki sergisi Stratigraf’ta (2018) odaklandığı jeolojik kavram ve olguları Riegel'in tezleriyle birleştiriyor.
Sanatçı, jeolojik, organik veya inorganik doğa anıtları ile “Amaçlanmamış Anıtlar" arasında paralel bir ara noktada yer açmak için anizotropik bir malzeme olan ahşabı serginin ağırlık merkezinde konumlandırıyor.
Erol Eskici’nin “Amaçlanmamış Anıtlar” sergisi, Sanatorium’un Beyoğlu’ndaki lokasyonunda 21 Ocak 2023’a kadar ziyarete açık olacak.
Sanatorium
Kemankeş Mah. Mumhane Cad.
Laroz Han No: 67/A 34425, Beyoğlu/İstanbul
İlginizi Çekebilecek Diğer Blog Yazıları
Daha Fazlası İçin: GALATAPORT İSTANBUL MOBİL UYGULAMASI
2024 Tüm Hakları Saklıdır. Galataport İstanbul